Jaki jest cel działań public relations?

Cele działań public relations możemy dzielić na różne kategorie i według tego podziału je definiować: cele główne, pośrednie i końcowe.

 

Cele główne (uniwersalne):

Za główny cel działań public relations  możemy uznać kreowanie pożądanego wizerunku organizacji w jej otoczeniu. Osiąga się go właściwym budowaniem rzetelnego przekazu na temat firmy, jej usług lub produktów i odpowiednią dystrybucją takiego przekazu.
Uniwersalnym celem działań PR jest zbudowanie i utrzymanie zaufania do firmy oraz uzyskanie poparcia i akceptacji dla jej działań.
Ponadto działania public relations mają na celu prowadzenie zaplanowanej, sprawnej i efektywnej komunikacji firmy z jej otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym.

Cele pośrednie:
Działania PR prowadzone są w celu wsparcia organizacji w osiąganiu celów strategicznych. PR może pełnić rolę „klucza do sukcesu“. Takim celem może być śledzenie tego, co o organizacji myśli opinia publiczna, pozyskiwanie zrozumienia, budowanie relacji z osobami, których decyzje mają wpływ na działanie firmy czy przekazywanie rzetelnych informacji o organizacji i jej produktach. Celem działań PR może być zmiana postaw i zachowań społecznych.

Cele końcowe:
Celem działań public relations jest także samo podjęcie konkretnych działań. Przykładowo mogą nimi być nawiązanie współpracy partnerskiej, zwrócenie uwagi opinii publicznej na konkretne działania podejmowane przez organizację albo np. zmiana przepisów, która nastąpi w wyniku przeprowadzonej kampanii.


Decydując się na współpracę z agencją PR, warto wiedzieć, że definiowanie celów, jakie organizacja chce osiągnąć, należy rozpocząć już na samym początku. Dzięki temu Klient ma świadomość, czego może oczekiwać.

ZamknijStrona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.