Czym różni się public relations od marketingu i promocji?

Public relations to pojęcie znacznie szersze niż marketing i promocja. W przypadku public relations mówimy o budowaniu spójnego wizerunku organizacji wśród jej klientów, pracowników, lokalnej społeczności, inwestorów, osób decyzyjnych czy mediów. Działania z zakresu marketingu i promocji kierowane są głównie do klientów, którzy kupują lub zamierzają kupić produkt lub usługę.

 

Public relations dotyczy polityki informacyjnej organizacji i jej relacji z otoczeniem. PR jest ściśle powiązany z kulturą firmy, sposobem zarządania, podejmowanymi decyzjami. Marketing to działania związane z rynkiem i klientami, nastawione przede wszystkim na budowanie popytu i reagowanie na bieżące sygnały z rynku.

PR i marketing nie wykluczają się. Public relations i promocja mogą stanowić wzajemne uzupełnienie i wzmacniać cele, do których dąży dana organizacja. PR pozwala budować zaufanie do firmy, a to z kolei ma znaczenie, gdy mowa o kupowaniu jej produktów lub usług, czyli wtedy, gdy realizowane są cele marketingowe. PR ma wpływ na wizerunek danej marki i wspiera podejmowane przez firmę akcje promocyjne, których zadaniem jest przypomnienie o ofercie. Dzięki PR klienci łatwiej utożsamiają projekty promocyjne z konkretną firmą.

ZamknijStrona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.