Biuro prasowe czy agencja public relations?

Biuro prasowe pomyślane jako oddzielna jednostka czy dział w organizacji spełni swą rolę wówczas, gdy taka organizacja prowadzi bardzo intensywną politykę medialną, a kontakty z dziennikarzami i konferencje prasowe są codziennością, nie zaś sporadycznym działaniem wspierającym komunikację.

 

Biuro prasowe sprawdzi się np. w dużym urzędzie, którego działalność jest przedmiotem zainteresowania opinii publicznej każdego dnia. Mowa np. o urzędach państwowych lub o dużych, bardzo rozpoznawalnych na rynku przedsiębiorstwach prowadzących intensywną politykę informacyjną.

Agencja public relations znakomicie odegra rolę biura prasowego np. w międzynarodowych firmach, które mają swoje przedstawicielstwa w Polsce. Media relations są wówczas elementem zintegrowanych działań PR, a agencja dysponując wiedzą na temat bieżącej działalności przedsiębiorstwa, jest w stanie w profesjonalny sposób wypełnić zadania tradycyjnie przypisywane rzecznikom i biurom prasowym, tj. opracować komunikat prasowy i zadbać o jego dotarcie do dziennikarzy, zorganizować konferencję prasową lub udzielić odpowiedzi na pytania mediów.

ZamknijStrona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.