Co to jest strategia Public Relations?

Strategia public relations to podstawowy dokument, „biblia“ zawierająca wytyczne związane z komunikacją w organizacji. Nierzadko jest ona uzupełnieniem strategii rozwoju przedsiębiorstwa.

 

Opracowanie strategii PR to proces, który wymaga wiedzy i praktyki, ale też dokładnej analizy danych, które zostaną pozyskane np. w wyniku audytu komunikacyjnego poprzedzającego cały proces tworzenia strategii.

Elementy, które tworzą strategię public relations, to:

  • Analiza SWOT lub analiza sytuacji wyjściowej, która pozwoli zdefiniować problemy związane z komunikacją i wizerunkiem, mocne i słabe strony organizacji oraz jej szanse i zagrożenia,
  • Audyt komunikacyjny, który pomoże określić, jakie kanały informacji funkcjonują w organizacji i na ile są skuteczne, czego oczekują pracownicy, kontrahenci czy klienci. Audyt umożliwia ponadto zweryfikowanie, czy organizacja jest otwarta np. na krytykę lub wymianę opinii,
  • Analiza otoczenia – dzięki niej działania PR zawarte w strategii zostaną przygotowane z myślą o konkretnych grupach odbiorców,
  • Cele komunikacyjne,
  • Tzw. key messages, czyli główne przekazy, wokół których budujemy strategię,
  • Plan działania, czyli konkretne propozycje działań operacyjnych i narzędzia, które są rekomendowane do ich realizacji,
  • Budżet i harmonogram,
  • Ewaluacja, czyli zmierzenie efektywności działań ujętych w strategii public relations.

 

 

 

 

ZamknijStrona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.