Czym się różni public relations od reklamy?

Reklamą jest przekaz, w którym firma sama mówi o tym, co robi czy produkuje. Jest to komunikacja jednokierunkowa: od organizacji do jej otoczenia. Reklama nie prowadzi dialogu, tylko przekazuje informacje.

 

W public relations liczy się to, co inni o nas mówią i piszą, np. to, co ukazuje się na temat danej firmy w mediach tradycyjnych, na portalach społecznościowych lub co o niej mówią jej sąsiedzi. Odbiorcy działań PR nie mają poczucia, że przekaz jest sterowany. Dzięki temu jest on znacznie silniejszy niż przekaz reklamowy, który jest odbierany jako bardziej agresywny.

Reklama ma za zadanie sprzedać jak najszybciej produkt lub usługę. Zadaniem PR-u jest budowanie dialogu, który pozwala danej organizacji kształtować jej strategię w dłuższej perspektywie czasowej.

Public relations sprawdzi się lepiej niż reklama wszędzie tam, gdzie trzeba edukować, kształtować postawy społeczne czy zażegnywać kryzysy.

ZamknijStrona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.