Co to jest public relations?

W powszechnym użyciu istnieje kilka lub nawet kilkanaście definicji public relations. Jedna z najpowszechniej stosowanych mówi, że to świadome, konsekwentne i planowe działania, których celem jest zbudowanie i utrzymanie pozytywnych relacji pomiędzy organizacją (np. firmą, instytucją publiczną, organizacją pożytku publicznego) a jej otoczeniem. Jako to ostatnie rozumiemy: klientów, pracowników danej firmy czy instytucji, osoby decyzyjne.   Więcej »

Czym różni się public relations od marketingu i promocji?

Public relations to pojęcie znacznie szersze niż marketing i promocja. W przypadku public relations mówimy o budowaniu spójnego wizerunku organizacji wśród jej klientów, pracowników, lokalnej społeczności, inwestorów, osób decyzyjnych czy mediów. Działania z zakresu marketingu i promocji kierowane są głównie do klientów, którzy kupują lub zamierzają kupić produkt lub usługę.  Więcej »

Czym różnią się działania public relations w Warszawie od public relations w Szczecinie czy w Krakowie?

Jeśli Twoja firma ma swoje biuro np. w Szczecinie lub w Krakowie, nie oznacza to, że w wyborze agencji public relations musisz ograniczać się do tych, które mają swoją siedzibę w Twoim mieście. Agencja public relations w Warszawie może świadczyć usługi dla każdego przedsiębiorstwa niezależnie od tego, gdzie mieści się jego główna siedziba i gdzie firma prowadzi działania.   Więcej »

Jak zmierzyć efekty public relations?

Działań public relations nie można oceniać według ujednoliconej miary. Procesy, jakie zachodzą przy realizacji strategii działań komunikacyjnych, są wszechstronne i bardzo zróżnicowane, a zatem ich ewaluacja (czyli ocena efektywności) bywa skomplikowana i kosztowna.   Więcej »

Etyka w public relations

Nic odkrywczego nie znajdziemy w twierdzeniu, że etyka ważna jest w każdym zawodzie. Etyka zawsze odnosi się do ogólnie przyjętych norm i wartości funkcjonujących w danym społeczeństwie, organizacji czy środowisku.   Więcej »

Co to jest komunikacja kryzysowa lub crisis managment?

Komunikacja kryzysowa to zestaw narzędzi PR, które mają doprowadzić do zażegnania kryzysu, który dotknął organizację. Zarządzanie sytuacją kryzysową (ang. crisis management) powinno dotyczyć zarówno opanowania oraz wyjścia z sytuacji kryzysowej, jak również przygotowania się na podobną sytuację w przyszłości.   Więcej »

Co to jest komunikacja korporacyjna?

Komunikacja korporacyjna (ang. Corporate communication) to narzędzie budowania relacji z otoczeniem rynkowym (np. z inwestorami, udziałowcami czy partnerami biznesowymi) zwiększające wartość przedsiębiorstwa.   Więcej »

ZamknijStrona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.